Det bästa man kan göra...

...en dag mitt i veckan när all ork försvann på jobbet och huvudvärken kommer krypande, det är att gå ut i hagen och sitta där en stund med sällskap av sin häst. Det var precis det jag gjorde idag. Precis vad jag behövde. Bara umgås med min häst. Det var lagom varmt för att sitta stilla och slappna av en stund. Guffi stod bredvid och halvsov, andades så där tungt och med halvstängd ögon. Hans två kompisar gick iväg men det brydde han sig inte om. Man blir varm i hjärtat när han visar att han litar på mig så pass mycket, även ute i hagen. Det har han inte alltid gjort. Utsikten från hagen gjorde det hela ännu bättre och det var svårt att gå därifrån och åka hem fast jag var vrålhungrig eftersom jag inte ätit middag än.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ibland är det verkligen guld värt och helt rätt! Mysiga stunder :)

SV: Jepp, hjälmen är kollad och ser åtminstone hel ut, men behöver ändå bytas ut snart.
Givetvis måste tränset matcha sadeln, en ypperlig ursäkt att investera i ett ;)

2014-07-03 @ 23:10:22 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0