Kvällsritt

Igår kväll vid halv 9 kom jag ut till stallet, fortfarande varmt men längre än så orkade vi inte vänta. Jag och Kristina tog en tur efter vägen. Det var en sån där dag när sadeln bara kändes obekväm, vad jag än gjorde. Tänkte för mycket antagligen. Men Guffi gick riktigt bra. Han blev pigg av att Saga var pigg och vi kunde faktiskt tölta längre bitar i för oss ett högt tempo. Galopp upp för backarna där han fick sträcka ut.  Härligt var det fast otroligt jävla varmt och fuktigt. Han var så svettig att han nästan var mörkbrun på hela kroppen när vi kom tillbaka. Halv 12 var jag hemma igår kväll, men vad gör det när man spenderat fredagskvällen på det bästa sättet som finns.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0