Tisdagens ridtur

Jag hinner som vanligt nu för tiden inte med att skriva, men även om det gått två dagar nu så vill jag skriva om tisdagens ridtur. Red på kvällen ut med Anki och Frodi och det gick riktigt bra. Det hade precis regnet men det var ändå ganska lugnt med knotten som tur var. Något bet mig på benet så jag har ett stort rött märke som det är hårt under och har kliat sen dess, håller på att få ett bryt ibland, med Guffi tror jag klarade sig rätt bra och var inte allt för irriterad.
 
Vi red bort på vägen och tillbaka, 8km sammanlagt med grusväg som går lite upp och ner. Vi mötte tre andra hästar, en katt och en hund. Guffi försökte bli kompis med två av hästarna och tänkte gå hem med dom. På bort vägen blev det mycket tölt och det kändes verkligen bra. Det flöt liksom på och det kändes lätt för honom. Ingen sån wow-känsla, utan det var bara trevligt och enkelt. Hemåt började vi med galopp uppför den långa backen och sen började Guffi bli trött så det blev bara trav och galopp på hemvägen. Bättre att inte tölta när man känner att han inte orkar.
 
Han tog sig som vanligt en tupplur i stallet när vi kom tillbaka.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, tölten kräver ju energi, så det är ingen idé att kräva tölt av en trött häst, och vem blir inte trött i den här värmen? Kul att den tölt ni fick till flöt på bra i alla fall! :)

Svar: Det blev ännu mera vila i den här värmen, jag som aldrig klagar när det är kallt får faktiskt säga att nu tycker jag att det har varit för varmt! :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-07-23 @ 11:35:48 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0