Mycket gjort idag

Idag har jag hunnit med en hel del och kom precis hem. Åkte först till stallet och tömkörde Guffi. Nästan alla andra var i stallet, många red ut med vi höll oss i pddocken. Det är bra träning för Guffi att det är mycket folk i stallet, han måste ju vänja sig vid det. Tömkörningen gick iallafall bra, men inte så avancerat. Lite småhalt i paddocken, fast det i natt kom ett lager snö så det gick iallafall att trava och tölta. Det blev mycket sväng hit och dit, volter, serpentiner osv. Böjde lite och flyttade bakdel. Travade på volt lång låg och töltade lite runt fyrkantspåret. Sen fick han trava lite lös innan vi stretchade. Efteråt fick han stå lite längre i stallet för att vänja sig att man faktiskt kan stå där en stund. Idag gick det tydligen bra att äta maten som han vägrade äta i fredags.
 
Sen åkte jag hem åt lunch innan mamma hämtade mig och vi åkte en sväng till Birsta. Jag fick ett par nya vantar som inte luktar häst som jag kan ha till helgen när jag ska åka till Vemdalen. Nu måste jag bara lösa skidproblemet... Det känns lite roligt att åka på skidsemester med sambons mamma, bror, syster osv när han inte ska med, men jag har ju varit med länge nu. Vi åkte hem till mamma, gosade med Müsli och Blixten, bakade pizza och flyttade runt på lite möbler. Jag saknar Müsli med hon har det väldigt bra hos mamma. Hon såg iallafall glada ut att se mig och var inte lika rädd för att jag skulle ta henne därifrån. Skrek efter mig när jag gick på toa och sånt där, ni vet. Tittade bland gamla kort och hittade en hel pärm med massa gamla ridlägerbilder. Det var länge sedan!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är nog bra träning för Guffi att utsättas för en massa stoj och stim, som du säger måste han ju vänja sig ;)

Förstår att du saknar Müsli, men vilken tur att hon trivs så bra hos din mamma. Jag saknar de katter vi lämnat ifrån oss också, tur att vi har flera kvar ;)

SV: Det märks verkligen vilket jobb du lägger ner på honom, han verkar ju inte vara en lätt häst alltså. Tur för honom att han hamnade hos dig tycker jag! Och fortsätt så, det går åt rätt håll även när ni åker på bakslag, det hör ju liksom till :)

Svar: Det är iallafall skönt att han bara är stressad i stallet, i hagen, utanför stallet och i paddocken är han lugn :)
Jag håller alla tummar och tår att hon inte ska kissa någonstans hos mamma. Det är roligt att hon iaf känner igen mig när jag kommer dit :) Haha, ja har man många katter kvar blir det inte lika tomt iaf :)

Tack så jättemycket! Roligt att det syns för andra, ibland känns det som att folk tycker man är fånig med vissa saker, men jag har hellre en glad häst och folk får tycka att jag är fånig :) Man kommer inte framåt utan bakslag tror jag. Han blir lättare och lättare för mig, men det är ju så när man lär känna varandra, jag vet vilka punkter jag inte ska trycka på eller hur vi hanterar olika situationer.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-03-02 @ 23:15:13 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0