Uteritt med räcertanterna

Idag blev det uteritt i full fart, men mycket bättre kontroll än sist. Sällskapet bestod av Kristina och Saga och Nina och hennes medryttare. Nina är ledarstot i hagen, jätteliten och snabb som tusan. Med lätthet sprang hon ifrån Guffi, som blev trött långt innan galoppbackarna tog slut. Saga är ju också sån som gillar att springa fort så Guffi fick det jobbigt idag och hamnade lätt på efterkälken. Men han kämpade på bra. Räcertanterna har ju mer vilja än ork, och Guffi har ju orken men inte viljan varje gång. Blev mycket trav och galopp, tölten la vi åt sidan eftersom han inte orkar det tempot än. Men med många fina travsträckor är jag nöjd ändå. Han är inne i en bra travperiod nu, han är lätt att jobba med och reglera tempot, inget rusande eller kastande med huvudet utan sänker sig fint. I galoppen fick han både jobba i kort tempo och springa av sig. Hans galopp är verkligen härligt och rolig att rida i. Vi var nog ute i 1,5 timme och det blev delvis en ny väg idag så vi faktiskt kom runt utan att vända.
 
I eftermiddag har jag varit och besiktat bilen och han verkar överleva. Inte godkänd men det hade jag inte förväntat mig heller. Han ska få åka på spa i helgen när jag åker till fjällen så kanske jag har bromsar bak sen hehe. Hämtade ut min namnsdagspresent från mamma också, en ny vinterjacka, lagom till våren börjar komma. Men den är välbehövlig efter att jag haft samma jacka sen gymnasiet och självklart är den lila!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, bra omväxling att han får kämpa lite för att hänga med ändå ;) själv har jag ju en av varje, en med orken men inte viljan och en med viljan men inte orken...

Svar: Det är skönt med variation, men jag gillar nog Guffis variant mer :) Ganska fantastiskt att han kan komma så långt efter trots sina långa ben.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-03-07 @ 19:19:48 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0