Puts och duschdag

Idag blev det bara massa mysig omvårdnad för Guffi. Eller mysig och mysig, han ser rätt sur ut när man försöker tvätta pannluggen eller ansiktet och vattenslangen blev ju livsfarlig när jag redan duschat halva hästen. Men ren och fin blev han iallafall! Eftersom jag var själv höll vi till uppe i rundcorallen så han kunde vara lös. Det är svårt att tvätta svansen och hålla i hästen samtidigt. Under ett obevakat ögonblick hann han rulla sig efter duschat dessutom. Vi gick bara ner till stallet när jag skulle skölja av honom och det gick som sagt bra den första halvan av hästen. En liten lunchpaus hade vi sen, jag satt i gräset och åt mina mackor och Guffi mumsade Hestamix och gräs i rundcorallen. Den är inte så välanvänd och därför innehåller den rätt mycket ogräs. Vi delade också på en festis.
 
Sen smörjde jag in man och svans innan hovslagaren kom och slog på en nya sko där han tappat igår och tog även den andra framhoven. Eftersom hon hade slut på skor i rätt storlek till bakhovarna så kommer hon tillbaka på tisdag och tar dom då. Egentligen behövs det inte riktigt än, men eftersom en sko redan gått av kan även de andra göra det om vi har otur, fast det verkar ju lite otroligt men lika bra att byta. Han har haft samma skor sen i december fast med brodd tidigare och han sliter väldigt snett fram och då är det inte så konstigt att den gick av egentligen, mitt i broddhålet. Här är en bild på de en och en halva skorna. Och ja de ligger så plant det kan bli på en tröskel.
 
 
En ny duschat, ny smord och ny halvskodd Puffe, lite sur över att behöva gå ut i hagen igen som är helt utan gräs.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Verkligen imponerande att han lyckades knöla till skon så där :p

Svar: Ja, ibland lyckas dom verkligen med saker man inte trodde var möjlgt :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-05-16 @ 22:11:15 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0