Äntligen!

Vad gör människor som inte har häst? Dygnen har alldeles för många timmar om man är ledig och hästen har tappsko. Fyra dagar kändes som en evighet! Men så idag kom äntligen en hovslagare. Den jag haft tidigare är sjukskriven så nu provade jag Odinns hovslagare. Guffi är ju inte så förtjust i nya människor, speciellt män. Han uppförde dig och fick beröm för att han var väldresserad. Tydligen kan han lyfta på hovarna när man säger "hoven" åt honom. Men på en timme bajsade han 7 eller 8 gånger, jag tappade faktiskt räkningen. Stressmage deluxe kan man ju säga. Annars gick det bra och han fick snösulor. Han hade bärrandsröta på vänster bakhov, där han haft hovbölderna så något är ju lite skumt med just den hoven. Förhoppningsvis var det tredje gången gillt. Ska fundera lite över hur jag ska göra med hovslagare framöver... Efteråt red jag en stund i paddocken, men det skriver jag om i ett annat inlägg.
 
Igår roade jag mig några timmar med att göra rent och smörja in sadeln och tränsen, tog hem allt och satt på vardagsrumsgolvet. Det behövdes efter all denna lera, jag vill att det fryser nu! Helst igår. Jag har också köpt en ny vinterjacka till stallet. Jag har faktiskt ingen bra, bara en gammal som det knappt är något foder kvar i och den jag använt nu är egentligen bara en regnjacka med en fleecejacka i som man kan ta lös. Det besvärliga är ju att hitta en som jag kan ha säkerhetsvästen under utan att den blir gigantiskt när jag inte har västen under. Den jag köpte blev lite för trång över ryggen när man sträcker fram armarna, så jag ska byta mot en storlek större. När det blir kallare bor jag i overallen men ibland är det lättare att bara dra på sig en jacka när man ska en kort stund till stallet.
 
Snart kan jag nog tapetsera en hel vägg med alla bilder på Guffi och hans tunga...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, han är charmig som få den herren!

Nya hovslagare är alltid en chansning, jag fick ju byta i sensomras eftersom min ordinarie slutade sko, och jakten på en ny var väldigt stressande.

SV: Ja, ett år går fort, jag kan knappt tro det själv. Känns som det var alldeles nyss hon kom till Sverige.

Svar: Han kan när han vill, speciellt när han gäspar :)
Det är så svårt att veta om dom är bra eller inte, och är dom usla är det ju redan försent när de redan står där i stallet. Jag är iallafall nöjd med den här :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-11-22 @ 10:28:56 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0