Regnskållor?

Jag har börjat fundera på om Guffi har fått regnskållor. Skulle inte förvåna mig med den väderleken vi haft de senaste veckorna. Men samtidigt skulle det kunna vara efter bitmärken från hans kompis eftersom de sitter som på sidan av rumpan bakom virveln, alltså inte där han brukar vara som mest blöt när det regnar. Därför tog jag lite bilder igår och tänkte att någon snäll en kanske läser här och vet? Visst har någon av dina hästar haft regnskållor Jenny? Det är helt torrt, inget blod eller var vad jag kunde se.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jo, Rósa hade regnskållor för nått år sedan, men det såg mycket värre ut. Skulle ändå kunna vara en lindrigare variant som Guffi åkt på, jag skulle hålla koll på dem och se till att han alltid är torr så de inte har en chans att bli värre, om det skulle vara regnskållor.

Svar: Jag avvaktar och ser om det blir mer, men det blir nog svårt att hålla honom torr. Vill inte lägga på täcke om det verkligen inte behövs men han är alltid torr längst in även om det regnat ett dygn.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-11-01 @ 20:22:56 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0