En bra rubrik...

Igår var himlen helt blå och solen sken hela dagen, Guffi var för en gångs skull inte blöt men lerig och dammig. Det Vi stod ute när jag borstade av honom, inne i stallet hade jag inte kunnat andas och efteråt såg det ändå inte ut som att jag borstat honom alls. Nä, nu vill jag ha kallt, frost, ja ni vet allt det där som gör att man slipper leran. Guffi var iallafall nöjd med att få äta lite gräs under tiden.
 
Vi gick ner i paddocken och lullade runt lite. Han var inte tjurig idag heller, så han kanske också var less på allt regn förra veckan. Vi hade en liten diskussion när han skulle flytta bogen. Oj vad svårt det var åt vänster. Antingen gick han framåt elelr bakåt istället och gjorde allt för att komma undan. Åt höger var det inga problem alls. Filmade en stund när han travade på volt runt mig, inte särskilt intressant att titta på och det ser ut som att han springer som en snigel och har en gigantisk rumpa, men då kan det bli med vidvinkel på telefonen.
 
Plastpåsemannan har byggt klar deras hus i hagen nu och Guffi står där jämt. Sen de flyttade in i den hagen har han stått där varje gång jag kommit och går tillbaka nästan varje gång jag släpper ut honom. Det är bra att han står och mumsar på halmen och inte i leran, men lite kan han väl försöka röra på sig runt i hagen. Latmask.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad söt han är! Lilla Guffi-luddet :)
Jag känner igen de där latmasksymptomen, mina är precis likadana...

Svar: Ja luddig är han allt :) Jag tror han förflyttar sig från huset, till vattnet, till maten som allt finns på ca 1/3 av hagen...
guffiframidfelli.blogg.se

2014-11-01 @ 12:49:19 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: My

När jag letar nya bloggar att följa väljer jag nästa nalltid bloggar med en hel del bilder vilket du är är helt fantastisk på! Inläggen blir mer levande och som sagt, en bild säger mer än tusen ord stämmer så bra!
Trevlig blogg som jag garanterat kommer gå in o läsa fler gånger!

Kram M

* Hovslagare
* SWB uppfödare
* Träning/Tävling

Svar: Tack så mycket! :) Jag jobbar som fotograf, så även om de flesta bilderna från "vardagen" tas med mobilen är det roligt att höra att dom faktiskt gör något för bloggen. Själv är man ju så kritisk :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-11-20 @ 20:52:41 / URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0