Fredags ridtur

Det var så skönt att få vara ledig i fredags, och ändå hann jag inte skriva om våran ridtur. Att få åka till stallet mitt på dagen en vardag kändes lite lyxigt faktiskt. Funderade fram och tillbaka vad jag ville göra, ja rida ville jag, men sen då? Skulle vi tråka runt i paddocken igen eller försöka oss på en uteritt själva? Jag kände verkligen för att tölta, och det får jag inte göra i paddocken för Camilla Hed så det fick bli en uteritt och hej vad bra det gick! Endast 5 volter blev det när Guffi försökte vända hemåt, handbromsen låg i lite då och då, men vi tog oss iallafall runt utan att bli ovänner eller fastna någonstans. Och tölt det blev det! Vi red runt sjön med en avstickare på en traktorväg fram och tillbaka. Han var lite motvillig på bortvägen, men när vi vände och han fick "hemåtbjudning", ojoj, sån tölt har han aldrig bjudit på. Vi har nog aldrig töltat så fort, så bra, så kraftfullt! Jag satt och log som ett fån och bara njöt. Fräste i galopp upp för en backe också.
 
Igår var vi ute på en skrittur med Anki och Linda. Dom visade mig hur man rider över stora vägen och in i skogen där. Riktigt mysigt var det och en alldeles lagom skrittrunda med lite klättring och lyfta på fötterna för hästarna. Det var så härligt väder igår så även då kunde man njuta. Idag har det regnat hela dagen så jag och mamma har varit på marknad och loppis. Skönt att kunna ta det lugnt en dag och inte känna att jag måste till stallet när jag är ledig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är lyxigt med dagsljus på uteritterna så här års!

SV: Ja det brukar växa ut rätt fort, Rósa blir ju också grå när man klipper, men det är inget s

Svar: Ja, man får vara glad när det händer :)
Svar: Men det syns inte lika mycket på Rósa :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-10-05 @ 19:45:29 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Jenny

...som stör mig* skulle det stå, men datorn hade så bråttom att få iväg kommentaren att jag inte hann skriva färdigt ;)

2014-10-05 @ 19:46:05 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0