Sjukvecka

Pang poff låg jag där i sängen i feber och jämrade mig. De där förskolebarnen är farliga med sina baciller! Efter ridturen i lördags försvann all min ork och sen dess har jag varit parkerad i sängen eller soffan. Äntligen har febern gått över men istället har jag blivit halvt döv, ett ständigt lock i ena örat gör så jag tror jag är galen när det bara är mitt eget hjärta jag hör.

Ridturen i lördags var iallafall väldigt trevlig. Red med Anki och Sagas nya medryttare och Guffi skötte sig bra. Även i fredags hann jag med att rida men då i paddocken och vi tränade på igångsättningar i trav. Att han inte skulle kasta med huvudet och bibehålla lång låg form. Det gick riktigt bra tillslut så vi avslutade med ett varv runt kvarteret med både tölt och galopp. Vi höll nog inte på i längre än 25 minuter men så ska det vara när det går bra!

Nu ska jag packa det sista och köra upp till Örnsköldsvik där jag ska jobba i två dagar. Jag får väl proppa i mig massa värktabletter i värsta fall för nu klarar jag inte av att sitta hemma längre.

Kommentarer
Postat av: Fia - hippologstudent

Du, förskolebarn/dagisbarn är fan inte att skoja om! Jiss :o De är som rena rama sjukbomberna ju!

Svar: Ja fy fan, jag förstår att dom skriker när dom är sjuka! :p
guffiframidfelli.blogg.se

2014-10-15 @ 19:35:21 / URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Jenny

Krya på dig! Det verkar vara många sjuka just nu, jag är fortfarande förkyld :S

Svar: Tack detsamma! Det är väl den årstiden nu.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-10-15 @ 20:21:58 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0