Prova nya hästar

Det är roligt att jag fått prova flera nya hästar den här våren, det är så nyttigt och man lär sig så mycket. Igår fick jag låna Spes av Anki, Guffi lilla tjej. Dom är så söta i hagen, ena stunden stor de och myser tätt ihop, kliar lite på varandra, äter ut samma hötuss och sen kommer det lite smågnabb, precis som ett äkta par. Mamma red Hugur under tiden, han har varit halt men vi märkte inte av något igår så vi hoppas han är bra nu. Då kan mamma vara med på nästa Malinkurs 9 maj. Spes är väldigt liten, kändes väldigt ovant först men det är roligt att prova nya hästar. Grisepassig tölt går hon i, men vi jobbade på och ibland blev det rent en stund. Tog trav också, ojoj så små steg hon tar, svårt att rida lätt i den takten. Men på en kortsida var det som att vi hamnade i slowmotion, så hon kan ta ut stegen ibland.
 
Eftersom det var kurs i helgen red vi när de hade lunch, så när jag var klar med Spes fick hon gå ut i hagen direkt och jag tog med mig Guffi ner i paddocken en kort stund. Hopp, flax och viftande. Lite spring och flytta hit och dit. Det är svårt med höger bakben, det är något som inte är bra där. Han reagerade inte alls på sitt konstiga matte som dansade regndans runt honom och när jag snurrade runt när han travade så stannade han faktiskt en gång och kom emot mig. Kändes mycket bra.
 
Bild på kärleksparet från förra våren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0