Snön den bara öser ner...

Ja, här har det snöat konstant sen natten till lördag, på tvären dessutom eftersom det blåser så fint. I fredags tog jag och Guffi en promenad runt sjön. Tror det är ca 3 km runt och 1 km består av åker och alltså fick vi pulsa i djupsnö. Guffi var så söt som gick i mina fotspår fast det egentligen blev alldeles för korta steg för honom. Vi hade dessutom sällskap av en örn som flög över oss väldigt nära. Lyckades efter många försök få den och Guffis öra på samma bild.
 
 
I lördags var jag ner till Hassela med mina vänner och åkte slalom hela dagen. Jag kände att jag behövde åka iallafall en gång innan jag åker till Italien och alperna på fredag. Var osäker på om min fot skulle klara av det, men det gick bra. Vi hade roligt men det var väldigt opistad och därmed jäkligt tungt. Vi halvsov i soffan hela kvällen för ingen orkade röra på sig.
 
Igår åkte jag hem på förmiddagen och allt gick bra tills jag kom till en rondell och bilen bara la av. Den vägde först att starta, sen gick den igång och jag tog mig ungefär 3km hemifrån innan den la av igen, mitt på E4an där det är enfiligt! Tur i oturen är min bil minimal så en långtraderare lyckades klämma sig förbi mig innan jag fick igång bilfan igen och kunde ta mig hem. Då skakade inte benen bara av trötthet kan jag säga. Jag tvingade mamma att följa med mig till stallet för att ha en lektion i markarbete, men det tar jag i ett eget inlägg.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, intensivt på många sätt! Tur att bilen startade till slut i alla fall, hade varit hemskt om du blev stående på E4:an :o
Ha så trevligt i Italien :)

Svar: Det var himla tur, jag var på väg att få panik där ett tag, men ibland är det tur att jag är en sån lugn person :)
guffiframidfelli.blogg.se

2015-02-03 @ 12:40:01 / URL: http://videungens.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0