En måndag i januari

När jag åkte till stallet var det -20 hemma, men eftersom jag har två mil till stallet kan de skilja rätt mycket. Dessutom bor jag i ett köldhål, så när jag kom till stallet kändes det inte som mer än -15. Så jag frös iallafall inte. För någon vecka sedan köpte jag ett par tunna vantar i ull från Hestra som man ska ha i ett par tjockare, så jag invigde dom idag och de höll värmen väldigt bra.
 
Vi gick ner till paddocken och jag insåg halvvägs ner att jag glömt hjälmen. Så jag lämnade Guffi i paddocken, sprang upp och hämtade hjälmen så fort jag kunde. Men det går inte alltid så forrt när man ska stuva in rånarluvan under ni vet. När jag kommer ner till paddocken igen har Guffi lyckats fastna i tyglarna. Åh den paniken! Han gjorde det nog precis när jag kom för då stod han på samma ställe som jag lämnade honom, men när jag kom började han backa och snurra runt. Så jag fick vara snabb men lugn och ta mig fram till honom och ta lös tygeln från bettet. Vi gick några varv för att lugna ner oss.
 
Resten gick iallafall bra och vi skrittade mest. Fortsatte men att träna tygeltag som vi gjort det senaste. Han blev lite tung, mot bettet ibland, ibland inga problem alls. Travade och tog någon galoppfattning, sen avslutade vi med lite tölt ute på vägen och galopp tillbaka. Det kändes bra, han är rätt pigg men det är inte så konstigt eftersom dom är rätt stillastående i hagen.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy så kallt! Jag fryser ju redan vid 0, men det är väl en annan sorts kyla här än där uppe.
Tur att det gick bra med tyglarna i alla fall, det är bra att man enkelt kan knäppa loss islandstyglar.

Svar: Jag fryser också när det är nollgradigt, det blir så fuktigt då och det är lättare att klä på sig när det är kallare tycker jag. Så länge man klär på sig ordentligt så är det inte så farligt, näsan blir lite kall bara och man får se till att röra på sig hela tiden :)
guffiframidfelli.blogg.se

2015-01-13 @ 11:55:11 / URL: http://videungens.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0