En riktig vinterdag

Idag strålade solen så man blev bländad när man gick ut, den värmde skönt och träden var täckta med snö. Guffi stod och solade i hagen och vi stod ute idag igen när jag borstade. Sen gick vi ner i paddocken och tömkörde. Gick både mycket bra och rätt dåligt. Han var pigg och det gick väldigt bra när han fick trava, men att skritta var ju fasligt tråkigt och speciellt när matte tyckte att man skulle gå på volt. Då förstod vi verkligen inte varandra, det bettlösa tränset gör det hela lite svårare dessutom. Men vi lär oss aldrig om vi inte använder det. Fast jag börjar faktiskt fundera på om man skulle prova något annat bettlöst alternativ. Det blev mycket igångsättning och nedtagning för att träna på att sakta av inte betyder stanna, utan han ska fortsätta gå framåt och tillslut kom han på vad jag ville.  Efteråt myste vi lite till i solen, sprayade hans strålar med äppelcidervinäger och åt ostmacka tillsammans.
 
 
Sen hämtade jag Ör och red ut. Det gick riktigt bra, hon var framåt hela tiden. I början när vi saktade ner från trav tänkte hon tanken att försöka vända, men hon gick snabbt att övertala att fortsätta framåt. I uppförsbackarna tog vi galopp och där det inte är brant nerför fräste vi på i tölt. Tänkte på att rida i öppna eftersom Karin brukar göra det. I lördags märkte jag att hon blir mer travtaktig när jag ställer eller gör öppna åt höger, men efter mycket öppnor kändes takten mycket bättre även åt höger. Jag ska ta med mig det här med öppna till Guffi, tror det kan vara väldigt nyttigt för oss att börja tänka på sånt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, ostmackebilden är ju för ljuvlig! :D önskar vi hade så fint väder här också, inte för att jag tycker om kyla men jag börjar bli trött på leran som kommit tillbaka här nere :/

Låter som att du och Ör kommer bra överens :)

Svar: Haha, han blir alldeles till sig när jag tar fram mackan :D Kyla är bättre än lera, skulle aldrig orka med vintern ni har där nere. Det är inte ens värdigt att bli kallat vinter faktiskt :p
guffiframidfelli.blogg.se

2015-01-27 @ 22:25:57 / URL: http://videungens.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0