Fredagsmys

Fredagsmys var precis vad jag behövde igår. Det var kallt och solen sken så jag tog med mig kameran och Guffi ut på en promenad. Så mycket promenerade kanske det inte blev, men det var iallafall jobbigt för mig att pulsa i lite snö i uppförsbacke. Vi gick nämligen ut dit sommarhagarna brukar vara, klättra uppför och hade en mys/fotopaus där uppe. Guffi började grävde i snön efter lite gräs, och jag vet att det inte är bra med socker och allt det där, men en liten stund kunde han få hålla på. Han är rätt behändig att ta med någonstans att fotografera, han står oftast stilla även om han gärna spenderar mest tid åt att leta mat eller titta åt fel håll medans matte kryper omkring med kameran. När solen försvann ner bakom berget gick vi tillbaka. Då fick fick jag för mig att ställa ner mobilen och filma när vi gick iväg, så det gjorde jag. Sen lämnade jag Guffi och sprang tillbaka, då tyckte han att han skulle helt byta riktning oh vandra iväg ut på åkern. Så det var bara att pulsa iväg efter honom och styra han rätt igen. Så länge jag gick framför så gick det bra att gå lös och när vi kom ut på vägen kunde han faktiskt springa bakom mig. Det har aldrig gått förut.
 
Så här kommer bilder på min Fluffepuff!


Kommentarer
Postat av: Fia - hippologstudent

Fina bilder som vanligt :) Gillar speciellt den upprättstående till höger..!

Svar: Tackar :) Han är söt där :) Det var antingen "hej matte vad gör du här ska vi ta en närbild?" eller "undra vad dom gör där borta, dig bryr jag mig inte om" :D
guffiframidfelli.blogg.se

2015-01-10 @ 22:56:24 / URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - hippologstudent

Haha, brukar vara så ;) Men var jetesöt där :>

2015-01-11 @ 21:29:08 / URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Jenny

Jättefina bilder! Du är så duktig. Om du någonsin har vägarna förbi Herrljunga måste du komma och fota mina hästar ;)

Svar: Tack! :) Om någon gång ser någon som kryper runt i hagen så bli inte rädd, då är det nog jag haha :D
guffiframidfelli.blogg.se

2015-01-12 @ 21:29:55 / URL: http://videungens.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0