Bromsflykt

Ja, ridturen igår kändes som en långt försök att fly från alla broms. Det var varmt igår för en gångskull och självklart kommer ju bromsen då, vilken man inte vant sig vid direkt den här sommaren så jag tänkte inte alls på det. Jag och Natalie som rider Spes red ut och blev jagade av bromsen, så vi fick ha ganska högt tempo och bara skritta korta stunder. Det gick riktigt bra och det kändes bra i alla gångarter. När vi vände hemåt och töltade en lång sträcka satt jag med en leende.
 
Efteråt skulle jag skölja av honom med vattenslangen och bad Natalies mamma hålla i honom. Satte på kranen i stallet men ute kom det inget vatten, vilket håll jag än vred åt så läckte det bara ut vid väggen. Inget vatten alls i slangen ens. Stängde av igen, drog ut slangen från slangvindan och ja där var det vatten. Rullade ut all slang för att kolla om den lossnat. Nä men den var klämd. Satte på vattnet igen och nu kom vattnet ut i slangen, men inte ut ur den! Va tusan! Stängde av vattnet igen igen och drog av munstyckte och kopplingen och då kom det vatten. Jag fick alltså också en lättare dusch och hade Guffi kunnat skratta hade han säkert gjort det åt mig. Men tillslut fick även han en dusch och somnade en stund i stallet efteråt.
 
 
I fredags hade jag förresten en riktigt dålig dag, jag kände mig ungefär som dom här molnen som kom på kvällen. Ett riktigt oväder blev det när jag åkte hem från stallet, men jag och Guffi hann med en promenad runt sjön innan det kom. Det är tur jag har honom, för det där humöret blev lite bättre av att umgås med honom.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, vilken syn! Men du är långt ifrån ensam om att ha förbannat dig över vattenslangar ;)

Svar: Ja du, en skrattade Guffi och en blöt matte :D
guffiframidfelli.blogg.se

2015-07-28 @ 17:46:48 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0