Kvällstur och regn

Något internet hemma har jag ännu inte fått så det blir ett mobilinlägg igen. I söndags så red jag för första gången på tre veckor! Guffi fick lite vila från ridningen med tanke på min semester i Danmark, flytt och dåligt med tid för mig. Vi har jobbat en del från marken istället, men i söndags ville jag rida igen. Och känna hur han kändes med den nya skonigen. Jag ska skriva om det, men vill visa bilderna till och det blir ige bra att göra från mobilen.

Vi hade sällskap av Marianne och Frej som tar det lugn så det passade oss bra. Vi red en stund i paddocken först, han kändes lite stel men det gick ändå bra. Sen red vi upp på berget och det tyckte han var lite jobbigt. Blev några korta bitar i alla gångarter men mest skritt på långa tyglar. Kravlöst, bara känna efter och komma igång igen. Kändes väldigt bra att rida igen. Efteråt somnade han i stallet, så nu känns det som att han lugnat ner sig igen.


I måndags hade jag bestämt att jag skulle duscha honom eftersom det inte blev av i lördags. Det började spöregna då och det gjorde det även i måndags. Så typiskt, men en dusch blev det och en ordentlig insmörjning. Sen var det bara att vänta ut regnet så inte allt skulle regna bort på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0