Halsfluss och långa tyglar

Vad less jag blir på att vara sjuk, jag blir så rastlös av att sitta i soffan i två dagar så imorgon tänker jag faktiskt jobba ändå. Tror jag har fått en släng av halsfluss så att svara i telefon en hel dag är inte det trevligaste då. Men nu orkar jag inte sitta hemma längre.

Idag har jag iallafall gjort klart de långa tyglarna jag planerat att göra rätt länge. Köpte hakar redan i höstas och rep för någon månad sen, men ja det har inte gått fort. Nu är de iallafall klara. Inte så vackra från alla håll men jag hoppas dom blir välanvända och funkar bra. Efter att jag knutit försökte jag smälta ihop repet så det ska hålla ordentligt. Det var inte lätt och därför det inte blev så fint. Självklart är dom lila!

Jag har en del rep kvar som jag tänkt göra en halsring av. Jag ska bara lista ut hur jag vill ha den och hur jag ska göra. Någon som har tips?

Kommentarer
Postat av: Islycka

vad ska du göra med ett par längre tyglar? :)

Svar: Rida från marken, blir som tömkörning fast utan gjord och man kan gå närmare hästen utan att ha flera meter töm i handen i ett enda trassel :) Long reining är det vanligt att det kallas för.
guffiframidfelli.blogg.se

2015-04-10 @ 06:50:38 / URL: http://islycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0