Trav stopp halt

I fredags toksnöade det hela dagen så helt plötsligt blev det vinter igen. I går var det strålande sol och minst 10+ så det blev väldigt blöt snö. Tur nog har Guffi fortfarande snösulorna på och vi fick sällskap av Karin och Ör på en uteritt. Även Ör klarade sig oväntat bra från snöstylor så vi hade riktigt trevligt. Större delen bestod av trav och stopp, antingen till skritt eller halt. Vi använde oss av vägpinnarna, travade mellan och stannade vid varje pinne ungefär. Jag och Guffi tränade på att hålla avståndet till Ör. Han springer gärna in i hästen före eller helst av allt skulle han nog vilja ha sitt huvud under svansen på den som går framför om han fick välja. Det här är en sån sak jag inte tror går att träna bort, han är sån, men vi kan helt enkelt bli bättre på det och inte tvärnita in i rumpan på andra hästar. På vägen hem insåg han att det blev mycket trevligare utan en matte som tjatar, och kom på att vid pinnarna skulle vi sakta av, så jag behövde inte alltid göra så mycket. Han är inte dum min Puffe. Lite tölt och några galopper klämde vi in också, men den här travträningen var väldigt behövlig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0