Snea skor och saker man bara måste ha

Det går inte alltid som man tänkt. I måndags var jag ute och jobbade från marken med Guffi. Jag var inte på humör för ridning så jag höll mig på marken. Jag kunde stå på tå, sträcka mig över halsen och Guffi och sträcka ut handen på andra sidan och han sökte sig till den. Han fick trava runt lite också. Tränade på att vända på kommando, åt ena håller går det jättebra men åt andra stirrar han mest bara på mig. Men det ska vi också lära oss snart.
 
Igår hade jag tänkt rida och targetträna från ryggen men när jag kratsar hovarna upptäcker jag att han dragit ur en söm och skon har liksom böjt sig uppåt. Det är väldigt lerigt i hagen så säkert den som sugit tag. Så det blev ingen ridning. Istället hjälpte gårdstomten mig att dra av skon, räta ut den och slå på den igen. Imorgon kommer hovslagaren och skor om, det har bara gått 6 veckor sen senast men lika bra att göra om det. Så om han inte blir alldeles för stressad imorgon så ska vi träna efter det. Annars blir det något från marken. Jag som hade planerat den här veckan med ledighet, men nu blev allt lite förskjutet.
 
Ikväll var vi fem stycken som åkte till Karin Åberg butik i Härnösand. Hon hade rea på det mesta så det var roligt att åka tillsammans några stycken. Jag hade inget inköpslista eller någon tanke på vad jag kunde behöva, men hem kom jag med grejer ändå. Jag kunde inte låta bli att köpa en lila magic brush. Jag har en grön, men om jag tappar bort den kommer ju ingen förstå att det är min. Därför måste jag bara ha en lila, det förstår ju alla. Passade på att köpa MSM när det var rabatt och jag hittade ett par otroligt sköna handskar från 66north. Vet inte riktigt vad det är för material, men typ som i deras tröjor. Fleeceigt på insidan och lite glansigt på utsidan, dessutom är tummen och pekfingret så man kan använda telefonen med handskarna på. Jag har en hel byrålåda med olika handskar så jag kunde inte låta bli. Vissa samlar på grimmor, jag samlar på handskar istället.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0