Ibland...

...vet jag inte riktigt hur jag fungerar. Den senaste veckan har jag inte alls känt att jag velat rida och har därför inte gjort det. Även om det varit fint väder eller jag haft sällskap så har jag känt att nä jag vill inte. Idag har varit en riktig höstruskig dag. Kallt på morgonen, burr, regnigt och blåst. Har frusit hela dagen dessutom. Nä men då blir jag helt plötsligt ridsugen! Kom en sturtskur precis när vi skulle ut i stallet så jag fick hämta regnbyxorna i bilen. Inte mina vanliga jag brukar rida med, så det blev jäkligt trångt men här skulle ridas oavsett. Inget kunde stoppa mig idag!

Det gick riktigt bra dessutom, ja förutom när det regnade på tvären och vi båda blundade. Blev mycket tölt, tölt hit och dit. Har verkligen kommit på hur jag ska göra nära när han slappnar av och faller ner i trav. Och idag kändes han avslappnad, lite travtaktig till och med. Driva, driva, driva. Serpentinbågar i tölt blev det premiär på idag, inte då jäkla lätt men helt okej gick det ändå. Avslutade med lite trav och flytta bogen i hörnen, gick rätt bra det med. 

Kanske var det den höstiga känslan som gjorde att min ork och inspiration kom tillbaka. Vi klarade oss utan myggmedel i det fina vädret!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tur att ridsuget kom tillbaka, även om vädret var tveksamt. Det är skönt med svalare väder och mindre insekter tycker både jag och Katla.

2015-09-09 @ 14:42:32 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0