Snön kom tillbaka

Veckan började med regn och is och modet sjönk rakt ner i botten. I tisdag var jag och Maria ute på en promenad halvvägs upp för berget, jag flåsande eftersom jag inte riktigt fått tillbaka orken ännu efter min dunderförkylning. I onsdag började det snöa och blev kallare och på torsdag var isen täckt med snö och vintern var tillbaka! Yey! Då var vi uppe i rundcorallen och sprang runt lite. Inget märkvärdigt men det kändes bra.
 
Helgen har det blivit mycket häst. Igår åkte jag ut med Maria och hjälpte henne att börja tömköra Tibra. Det gick sakta framåt, men det var just det som var svårt tyckte Tibra. Att förstå att hon skulle gå framåt. Får hjälpa henne någon fler gång så de kommer igång. Sen hämtade jag Guffi och körde några skänkelvikningar i paddocken innan Maria frågade om jag vill med upp på berget. Vi gick upp genom skogen och jag hade snö överallt kändes det som. När vi kom ut på travvägen tog jag och Guffi galopp uppåt en bit innan vi vände och gick ner. Han ville inte riktigt gå iväg själv så jag nöjde mig med den korta biten, men när jag väl hoppat av och gick neråt skulle han stanna varannan meter och filosofera. Till slut kom jag på att han stannade för att han ville äta snö och var törstig, och filosofera lite däremellan.
 
 
Idag skulle mamma rida Hugur så vi började i paddocken, men när Anki skulle longera Iza där kom vi på att vi kunde rida ut istället och upp på berget. Nattis följde också med, men hon kom när vi redan var nere i paddocken så i väntan på henne blev det lite skänkelvikningar och voltarbete. Skänkelvikningarna gick bra, lite ostbåge ibland, rumpan hamnar efter. På volt tränade vi på att skänkeln kan betyda flytt och inte bara fram. Svårt i höger varv, men vänter var inga problem. Hmm, jag använder oftast högerskänkeln när jag tar galopp ute, känns mest naturligt för mig så de kan bero på det. Sen red vi upp på berget och travade och galopperade i snön. Helt perfekt vinterdag, bästa sättet att spendera alla hjärtans dag på! Med mannen i mitt liv, men fin Puffe.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0