Uppdatering: Barfota

Det gick inte bra för Guffi att gå barfota. Ute på åker vid hagen och i skogen var det inga problem, men på vägarna och i paddocken ömmade han ordentligt och blev väldigt motvillig att röra sig. Men jag hade sådan tur att Maria hade ett par helt nya boots som passade perfekt på Guffi. Vi har nu traskat i skogen, på vägarna, galopperat i paddocken och det sitter som ett smäck. Inget konstigt alls tyckte Guffi fast det låter lite när han går. Rätt bekvämt verkar han tycka. I lördags när vi provade dom första gången var vi först i paddocken och jag provade att springa med honom. Helt plötsligt bjuder han på en sån ordentlig trav, högt tempo, långa steg, utan stress och matte får älga på som en tok för att hänga med. Antingen var det väldigt skönt eller så var det vikten av bootsen som hjälpte till.
 
Igår red jag med de på och det gick lika bra det. I alla gångarter. Traven kändes lite ojämn, som att han sprang som vanligt i huvudet men ville ta ut stegen i kroppen, så något verkar ha hänt där men jag trot vi behöver hitta balansen lite. Galopp och tölten var som vanligt. Han känns positiv och visst somnar han ibland när vi kommer in i stallet men än så länge känns han inte lika trött som han brukar vara vid den här tiden på året. Hoppas det håller i sig nu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad härligt att det funkade så bra med bootsen ändå! :)

Svar: Ja, det var verkligen tur att de passar så bra :)
guffiframidfelli.blogg.se

2016-07-12 @ 23:29:25 / URL: http://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0