Min balkong

Min mamma har alltid varit en trädgårdsmänniska men växter överallt, och hon har nog smittat av sig lite på mig. På balkong i Sundsvall i somras gick det knappt att sitta för jag hade så mycket grönsaker. Allt växte inte så bra, men jag fick störra gurkor än mamma i hennes växthus iallafall. Så i år tänker jag göra om det. Just nu växer de små tomat- och gurkplantorna inne i det lilla rummet, papriken är lite trög så den har jag fått så om. Morötter har jag sått i dag och sen blir det ärtor också när jag har lite fler frön. Min lilla smultron planta bara växer och växer och penséerna jag köpte igår har blivit planterade i krukan.

Müsli hjälper gärna till och släpar in ogräs som hon får tag på, men även den lilla smultronplantan fick följa med in innan jag planterat om den...Men oftast tar hon faktiskt bara ogräs. Så det här är vad jag pysslat med i några timmar nu, för att slippa plugga. Fast nu ska jag nog ta med min bok och sätta mig på balkongen och njuta. I kväll ska jag till stallet och mysa med Puffen.

Här är lite bilder på det växande än så länge, och även lite bilder från påsk och annat roligt, förhoppningsvis iallafall.

Växthörnan på balkongen och slapparkatten Müsli

Gurka och tomatplantor

Müsli brukar sitta inne och titta ut, och när hon får gå ut på balkongen brukar hon sitta och titta in...och utsikten från balkongen.

Soffan och mumsiga muffins jag och mamma bakade i påsk

Geislis fluff och mamma och Blossi under våran ridtur i påsk


Kommentarer
Postat av: Linda

Naaaw gumman! Hon ser liten ut fortfarande :)?

2012-04-29 @ 22:13:08 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Roligt med balkongodlingar, jag har funderat på att försöka odla något jag med, men än har det inte blivit av... Blomlådor måste jag i alla fall införskaffa så det inte ser så tomt ut!

2012-04-30 @ 20:03:54 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

Härligt med balkongmys:) Ska också försöka mig på lite odlingar i år hade jag tänkte mig.



Hört något mer om jobbet med introuktionen i Vasa?

2012-05-01 @ 21:11:30 / URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0