Hagmys

Det är ganska skönt att jobba helger, bara 6 timmar och sedan kan man gå hem. Fast jag åkte till stallet en snabbis. Var riktigt skönt ut så jag smörjde in de båda i hagen. Serstök var lite skeptisk mot det hela, men Guffi står snällt stilla. Han fattar det här med att ju mindre man krånglar ju fortare går det tror jag. Serstök försökt också äta upp helosantuberna. Om man äter det kanske det skyddar ännu bättre?

Sedan satte jag mig på en sten en bit bort och började ropa på hästarna. Det var ingen hemma på gården så jag kunde gorma på hur mycket jag ville. Tillslut kom de fram till mig och Guffi började äta rödklöver. Han gick verkligen och letade efter dom. Min kanin som vi hade för många år sedan älskade vitklöver så det var lite roligt att Guffi just ville ha rödklöver.

Guffi gäspade som vanligt.
Det är verkligen dags att boka en klipptid till min för långa lugg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Hehe ne men saken är att jag pekar bara mot hennes bog så skall hon lyfta och gå fram, men ibland får jag smacka och röra mer på mina armar om hon inte riktigt lyfter och om jag rör mer på armarna och smackar ordentligt brukar hon lyfta högre :) Det är därför :)

2012-07-22 @ 22:01:23 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Fia

Sv; Tack, roligt att du tycker det! :D

2012-07-22 @ 23:54:03 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Sandra

Hittade av en slump din blogg och såg att din häst verkar stå i samma stall som Serstök. Och Serstök är mamma till min häst Ùna från HagaNÄs! Kan du inte berätta mer om henne? Plus o minus, hur gångarterna är? Fler bilder skulle vara kul!


MVH Sandra

2012-07-23 @ 22:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0