Smörjismörj

De två senaste dagarna har mest bestått av insmörjning av Guffi. Min hals pinar mig så jag tar det lite lugnt. Igår var jag och Frida en sväng på Hööks. Köpte en ny flughuva och vi stod länge och pratade med hon som jobbar där om vilken storlek jag skulle ta. Den såg alltså gigantisk ut i S. Men när vi provade den på Guffi var den för liten... Han är visst större än jag tror. Så jag ska byta den mot en större. Sen avmaskade vi dom och lagade lite hage. Guffi stod och sov som vanligt i boxen.
 
Idag åkte jag på Granngården först och köpte nya ridvantar och Renons Flugkräm. Ska prova att ha den på Guffis öron och i ansiktet eftersom det inte går att spraya där och dessutom var det rabatt på den så jag provar iallafall. Kladdade in benen på honom också eftersom den ska skydda mot fästingar. Det blev eksemsmörjning idag också, men fy vad jobbigt allt smörjande var i dag sa Guffi. Han stod knappt stilla och försökte bara komma undan från mig. Öronen fick lite flugkräm snabbt för något mer hade inte gått idag, men resten fick han stå ut med, för det måste smörjas. Sen fick alla tre gå i björkhagen några timmar, hungriga var dom. Det gräs som har kommit upp i vanliga hagen har de nästan ätit upp och de får fortfarande hö, men vi ska öppna till den stora delen vilken dag som helst.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad raka rader av björkar! Är de planterade? :)

Svar: Ja, de är planterade :) Perfekt när man vill rida slalom!
guffiframidfelli.blogg.se

2013-05-28 @ 21:45:47 / URL: http://Http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Julia

Älskar verkligen bilderna du tar på hästarna och katterna!

Svar: Tack Julia! Det har blivit dåligt med fotograferade den senaste tiden men nu känns det roligt igen :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-05-28 @ 22:12:06 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se
Postat av: Julia

Det kanske blir roligare nu när det är sommar :-)

Svar: Ja, det är ju finare ut :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-05-29 @ 17:03:28 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0