Tömkörning och bilder

Idag blåste det ordentligt här, men ingen storm som många andra verkar ha drabbats av söderut. Men kalla vindar var det trots att solen sken. Det blev tömkörning i paddocken idag, mycket böja och svänga, och lite flytta. Trav på volt där han gick väldigt fint i höger varv. Tölt efter spåret och det var jobbigt i högervarv men i vänster töltade han på riktigt bra. Sen fick han springa av sig lös och galopperade på i nästan två varv, men när jag tog upp telefonen för att filma nä, då kunde vi knappt ens ta några steg.
 
Jag fick låna en mätsticka av stallägaren för varenda en som går förbi Guffi i stallet säger "Oj, är han så stor" Och 142cm låter väldigt lite som jag fått hans mankhöjd till förut. Och ja, han är faktiskt 144cm, inte gigantiskt, men han kan ju inte vara liten heller om han hela tiden får den kommentaren. Mätstickan var iallfall riktigt läskig, men han stod stilla hela tiden iallafall. Efter tömkörningen fick han stå lös medans jag hämtade mat osv och jag upptäckte han att lyssnar inte när jag säger stopp, stanna eller vänta, utan han stannar när jag säger Guffi med en bestämt ton. Han stod väldigt stilla idag ändå.
 
Hade med mig kameran idag så jag var ute och myste med hästarna i hagen en stund. Guffi stod bara och sov, han är faktiskt tråkigast att fotografera för han bryr sig liksom inte om mig när jag kryper runt eller av ljudet på kameran. De andra hästarna är mer nyfikna och en och annan (Iza) vill gärna sitta i knä på en.
 
 
 
 
 
 
Tröttbert
 
 
 
Odinn är så jäkla söt, han ser verkligen ut som en liten gullig björn!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så fina bilder! <3 Tycker du verkar ha fångat Guffis personlighet rätt bra :D
Han är ju en hel decimeter högre än Rósa, så rätt stor är han ju ;) fast jag tror Rósa är längre :p

Svar: Tack :) Latmask som han är...Ska vi mäta? :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-03-16 @ 20:54:23 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0