Lektion för Malin Bengtsson

Idag kom Malin Bengtsson och hade lektioner. Jag och mamma red tillsammans, hon lånade Hugur. Det gick riktigt bra, Guffi uppförde sig ypperligt fast vi hade sällskap och dessutom låg på en stor volt tillsammans stor del av lektionen. Fick mycket hjälp med kroppen och speciellt höfterna, många av oss hade aha-upplevelser om ett och annat. Det blir så mycket enklare om man drar bak inner axel lite på volt eller vinklar höften åt rätt håll. Sånt här har jag aldrig fått lära mig så det är väldigt nyttigt, även om allt känns väldigt logiskt. Hur tusan ska hästen förstå att den ska gå på volt om vi säger något helt annat med våran kropp? Fick även lite hjälp med tölten på volt, vad jag ska göra för att få honom att inte spänna sig och mjukna, och undvika att ramla ner i trav när han slappnar av. Malin dansade segerdans för oss när det gick bra, det kändes väldigt bra, och hon såg en stor skillnad från när hon var här sist för 3 månader sedan. Hon kommer tillbaka igen om 2 veckor men då blir det heldagskurs.
 
Frida följde med Malin och fotade lite när vi red. Vi hade riktigt dåligt väder, regnade ibland, så det blev inte jättebra bilder men ni ser oss iallafall. Tyvärr så gick hon upp till stallet när det gick som bäst med tölten så ni får bara se några skrittbilder där vi flyttar och håller på.
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Eller hur är det nyttigt att faktiskt ta några steg tillbaka och kolla över sin sits? Det var exakt likadant för mig när jag bytte tränare en gång och min första tanke var då "varför har jag inte lärt mig detta innan!?" för det är så effektivt! Hoppas allt fortsätter i rätt riktning! :)

2015-04-01 @ 17:51:28 / URL: http://islandshastpanaset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0