Hästarna botar iallafall humöret

I onsdag var jag riktigt less på den här förkylning, kände att jag behövde luft och röra på mig lite. Så jag tog med mig kameran och åkte till stallet, för att bara gå runt bland hästarna och mysa lite. Andas häst. Hugur ville gärna stå så nära han kunde och gräva med mulen i mina fickor, Soldan skulle stå rakt framför mig och förstörde nog en och annan bild på de andra, Isold och Tindra bråkade om min uppmärksamhet, Isa skulle mula runt min mössa och när jag gick från stohagen följde Tibra efter mig som ett plåster. Men mysigast av dom alla var ju så klart min prins Guffi. Jag mutade honom med en godis och sen ville han också gärna vara nära, men ändå på avstånd. Han brukar inte följa efter mig i hagen, men nu gjorde han det. De andra som vill kolla vad man gör blir väldigt närgångna, men Guffi stå kanske en meter i från och respekterar mitt utrymme. Precis som han vill att man göra. Men ibland får jag komma nära och kramas och han bara står där och andas. Min gullepuffe med sina lockar.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fina bilder! Sötpuffen. :)
Håller med om att hästar kan göra underverk för humöret. Usch vilken segdragen förkylning du åkt på.

Svar: Tack! :)Tror det är influensan jag fått :(
guffiframidfelli.blogg.se

2016-01-30 @ 13:36:47 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Fia - hippologstudent

Hästar är verkligen bra för en ♥ Och fina bilder som vanligt! :)

Svar: Häst är bäst! :D Tack!
guffiframidfelli.blogg.se

2016-02-01 @ 23:21:59 / URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0