Malinkurs 3-4 september del 1

I helgen kom världens bästa Malin och hade kurs igen. Det kommer bli svårt att få ner allt i ord eftersom vi red 4 lektioner. Det som var kursen fokus var grunder. Malin är bra på grunder. Första lektionen gick vi igenom de olika skänkelhjälperna. Böja, vända, flytta, och framåt så klart. Vi hade koner på mittlinjen som vi först red sicksack runt, alltså vände runt. Sedan böjde vi och vände runt konerna. Gjorde det även i trav. Sedan red vi på en åtta och fortsatte med samma sak egentligen, men här fick jag även göra det i galopp med tre travsteg på mitten innan ny galoppfattning och det gick oväntat bra, även åt höger. Men jag fick nästan värmeslag efteråt. Jisses vad svettigt det blev!
 
Här är "lite" bilder från bara första lektionen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du och Guffi är ett så himla fint team! Det ser ut att ha hänt jättemycket med din ridning och Guffis form sedan ni flyttade till stallet, antar att det är de regelbundna lektionerna som ger reslutat :)

Svar: De har hjälpt otroligt mycket, men jag tror också vi har hittar varandra och Guffi har äntligen bott in sig i stallet :) Han är så himla lugn, känns så konstigt när man är van vid hans oroligheter så jag går bara att väntar, tror att det är lugnet före stormen, men förhoppningsvis kommer det ingen storm :)
guffiframidfelli.blogg.se

2016-09-08 @ 17:57:17 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0