Min fina duktiga Guffi! - tölt och travbilder

Här är några tölt och travbilder. Det är svårt att fånga de där bra stunderna på bild eftersom de bara kom några få sekunder i taget igår, men jag tycker ändå tölten är helt okej på dessa bilder. Men det kan vara bättre. Traven gick riktigt bra igår, han behöver blir stabilare i formen men nog har han steg i traven ibland. Kontruktiv kritik är alltid välkommet.
 
Läs det här inlägget om gårdagens ridpass.
 
Tyvärr är den här bilden suddig men det är den enda bilden där han faktiskt sänker sig och ger efter ordentligt även om bakbenen kanske inte riktigt är med.
 
Mums!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Sv: Jaa, det roliga vara att jag bara skrittade där, och så bara hoppade han framåt, haha!
Ja, han har ju inte tillräckligt med muskler och min tanke är ju, precis som du säger, att göra många töltstarter och nedtagningar, men det blir ju väldigt svårt när han inte går igång i tölt. Innan vi åkte in till klinik var tölt hans lättaste gångart! Nu imorgon ska vi rida ut med en annan och när han får draghjälp så töltar han så då ska jag bara låta honom få springa på så att han lär sig att bära upp sig själv osv, det brukar gå snabbt. Han har varit så här förut! :)

Tack för ditt svar!

2013-03-12 @ 15:33:20 / URL: http://michaelabang.devote.se
Postat av: Josefine

Råkade visst skicka en tom kommentar först??

Men åh vilka framsteg jag tycker att jag kan se, vad flott han börjar bli, vad kul att se :D Bra jobbat verkligen!!

Svar: Någon tom kommentar kom iallafall inte fram :)
Tack så jättemycket! Det har verkligen hänt saker det senaste och lägsta nivån har höjts, men nivån på huvudet i tölten har sänkts :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-03-12 @ 21:05:38 / URL: http://Isbitarna.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Åååh! Snyggt! Ser jättetrevligt o bra ut, bra jobbat! :D Ser så avslappnad och glad ut också

Svar: Åh tack! Vad glad jag blir :D Roligt att det ser så ut fast han inte riktigt gav efter i tölten :) Det är synd att de bästa stunderna inte fastnade på bild.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-03-18 @ 20:59:01 / URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0